כיום, יותר ממחצית החוקרים מגיעים אל המאמרים הרצויים באמצעות מנועי חיפוש בסיסיים כגון Google ו- Google Scholar.
בנסיבות אלו, גם מחברי המאמרים עצמם יכולים להשפיע על קידום מאמריהם במנועים הללו, על מנת שהמאמרים יופיעו מספר פעמים רב יותר בתוצאות החיפוש וימוקמו לפני מאמרים אחרים.
אז מה כדאי לעשות בעת חיבור מאמר?
- לבחור בקפידה את מילות שם המאמר.
הכותרת צריכה להיות תיאורית וחייבת לשלב מונחי מפתח העוסקים בתחום. מומלץ לכתוב את המונחים במסגרת 65 התווים הראשונים של הכותרת.
- לבנות את התקציר באמצעות מילות מפתח נבחרות.
א. רצוי לחשוב על ביטוי בין 2-4 מילים שחוקרים אחרים בתחום עשויים לחפש.
ב. מומלץ לבדוק מילות מפתח ספציפיות בכלי גוגל שונים כגון Google Trends או Google Adwords keywords tool על-מנת למצוא את מונחי החיפוש הפופולריים. ג. במסגרת התקציר, יש לחזור על מילות המפתח והביטויים 3-4 פעמים, אך חשוב לשמור על ההקשר ד. חשוב לא להגזים עם חזרות, מה שעלול לגרום לתוצאה הפוכה.
- לא לשכוח להזין מילות מפתח או מונחים בשדות המיועדים לכך.
יש לכלול בשדות אלו את מילות המפתח והמושגים שבהם נעשה השימוש בתקציר. כמו כן, יש להוסיף מילות מפתח ומילים נרדפות נוספות.
- לשמור על עקביות.
יש לרשום את שמות החוקרים בצורה אחידה לאורך כל המאמר, ובצורה הדומה לאופן שבו הם צוטטו במאמרים מקוונים קודמים.
- להשתמש בכותרות ביניים.
נסו לשלב את מילות המפתח בכותרות הביניים. כך יקבלו מנועי החיפוש רמיזה נוספת באשר לתוכן המאמר.
- כאשר הדבר מתאים, צטטו את מאמריכם הקודמים.
לפעולה זו תהיה השפעה חיובית על הדירוג שלכם במנועי החיפוש, גם במאמרים העתידיים שתפרסמו.
- לפרסם את המאמר ברשתות חברתיות, בלוגים ואתרים אקדמיים.
לדוגמה: LinkedIn, Facebook, Twitter, Mendeley, ResearchGate, האתר האישי, בלוג אישי, אתר המוסד וכו'.