Skip to main content

משאבי הספרייה בהוראה: דף הבית

טיפים להכנת רשימות קריאה לקורס ולהפניות ביבליוגרפיות

טיפים

  • הפנייה למאגרי מידע אקדמיים אמינים ולא -Google Scholar
  • במצגות - שימוש בתמונה או תרשים עם ייחוס מתוך מאגרי המידע
  •  בניית רשימה ביבליוגרפית עם מראי מקום מלאים ומדויקים בעזרת תוכנות לניהול ציטוטים
  • הפנית הסטודנטים למדריכים לשיפור מיומנויות המידע והמחקר
  • הפניה לפורטל התחומי הכולל בתוכו ריכוז משאבי ספרייה וחומרים רלבנטיים, לדוגמא פורטל רפואה ומידע קליני
  • שימוש במזהה PMID למראי מקום של מאמרים מ-Pubmed 
  • כאמור, רצוי לבנות רשימת קריאה בסילבוס עם הפניות וקישורים ישירות לחומרי הספרייה, ולא לשים את המקורות עצמם במודל.

רשימת קריאה מקושרת - דוגמא

במדריך זה דוגמאות לחומרים שונים שיכולים להופיע ברשימה:
  • קישור לפרק מתוך ספר אלקטרוני
  • קישור לספר מודפס מתוך קטלוג הספרייה
  • הפנייה למאמר או ספר עם הקישור doi
  • קישור לסרטון מתוך מאגרי מידע
  • קישור להרצאה מוקלטת מתוך מאגרי מידע
רשימה לדוגמא:
  1. Cagno C.K. and Gordon P.R., 'Neonatal Circumcision', The New England Journal of Medicine (Videos in Clinical Medicine), (2012) vol. 367(3). (Get Full Text)
  2. DeLong M.R. and Benabid A.-L., 'Discovery of High-Frequency Deep Brain Stimulation for Treatment of Parkinson Disease. 2014 Lasker Award', The Journal of American Medical Association, (2014) vol. 312(11), pp. 1093-1094. (Get Full Text)
  3. Løberg M., Kalager M., Holme Ø., Hoff G., Adami H.-O. and Bretthauer M., 'Long-Term Colorectal-Cancer Mortality after Adenoma Removal', The New England Journal of Medicine, (2014) vol. 371, pp. 799-807. (Get Full Text)
  4. Netter F.H., Atlas of Human Anatomy, Philadelphia: Saunders/Elsevier 2014. (קישור לקטלוג)
  5. Roden D.M., 'Chapter 5. Principles of Clinical Pharmacology', in Longo D.L., Fauci A.S., Kasper D.L., Hauser S.L., Jameson J. and Loscalzo J. (eds.), Harrison's Principles of Internal Medicine, Internet Edition: McGraw-Hill 2012. (Get full text)
  6. Trembath R.C., 'Molecular Genetics of Pulmonary Arterial Hypertension', in Maher E.R. (ed.), Molecular Genetics of Human Disease, The Biomedical & Life Sciences Collection, Henry Stewart Talks Ltd, London: 2014 (Online Talk)

משאבי הספרייה בהוראה

בכל קורס הנלמד באוניברסיטה נעשה שימוש ישיר או עקיף במשאבי המידע הנרכשים ומנוהלים בספריות, לצד משאבי מידע חופשיים במרשתת.
אם מדובר בספר הקורס, במאמרים אותם נדרשים הסטודנטים לקרוא, או בחומרים המשולבים במצגות ההוראה כדוגמת סרטונים, תמונות, גרפים וכד'.
לפניכם המלצות למורים ולמרצים לשילוב והפניה לחומרים אלו מן הטעמים הבאים:
  • כחלק מהוראת החומר בקורס נרצה להטמיע את אוריינות המידע של הסטודנטים, ככלי להמשך לימוד עצמי ומחקר מתקדם. 
  • הכוונה נכונה ומראי מקום מדוייקים יעזרו לסטודנטים להתמצא במקורות מהם נשאבו חומרי הלימוד, וע"י כך להכיר את המקורות הראויים לשימוש עתידי. 
  •   הסטודנטים יחשפו לסטנדרטים הנהוגים בכל הנוגע לרישום ביבליוגרפי נכון.
  • יישמרו זכויות היוצרים תוך כדי שימוש במשאבים אלו.
  • קישור למאמר באינטרנט לעומת טעינתו לאתר הקורס, יאפשרו לספריות לאמוד נכונה את כמות השימוש בכתב עת או כל משאב אלקטרוני אחר, וע"י כך לפתח ולשמור על אוסף מקורות רלבנטי להוראה ולמחקר.
לאתר אוניברסיטת בן-גוריון בנגב  הפקולטה למדעי הבריאות   לאתר המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה

כל הזכויות על התוכן שמורות לספרייה הרפואית. 2012-2016.