בכל קורס הנלמד באוניברסיטה נעשה שימוש ישיר או עקיף במשאבי המידע הנרכשים ומנוהלים בספריות, לצד משאבי מידע חופשיים במרשתת.
אם מדובר בספר הקורס, במאמרים אותם נדרשים הסטודנטים לקרוא, או בחומרים המשולבים במצגות ההוראה כדוגמת סרטונים, תמונות, גרפים וכד'.
לפניכם המלצות למורים ולמרצים לשילוב והפניה לחומרים אלו מן הטעמים הבאים:
- כחלק מהוראת החומר בקורס נרצה להטמיע את אוריינות המידע של הסטודנטים, ככלי להמשך לימוד עצמי ומחקר מתקדם.
- הכוונה נכונה ומראי מקום מדוייקים יעזרו לסטודנטים להתמצא במקורות מהם נשאבו חומרי הלימוד, וע"י כך להכיר את המקורות הראויים לשימוש עתידי.
- הסטודנטים יחשפו לסטנדרטים הנהוגים בכל הנוגע לרישום ביבליוגרפי נכון.
- יישמרו זכויות היוצרים תוך כדי שימוש במשאבים אלו.
- קישור למאמר באינטרנט לעומת טעינתו לאתר הקורס, יאפשרו לספריות לאמוד נכונה את כמות השימוש בכתב עת או כל משאב אלקטרוני אחר, וע"י כך לפתח ולשמור על אוסף מקורות רלבנטי להוראה ולמחקר.