מחקר זה משלב שיטות איכותניות וכמותיות במחקר אחד. הבחירה להשתמש במחקר משולב תלויה בשאלת המחקר ובמורכבות התופעה הנחקרת על ידי איסוף וניתוח של נתונים סטטיסטיים ונתונים טקסטואליים, חזותיים וכדומה.
כותרת המחקר: מהי תרומתן והשפעתן של רשתות חברתיות על הצלחה האקדמית של סטודנטים/יות באוניברסיטה?
בחירה בשיטה איכותני: הבנת תרומות, חוויות ותפיסות של הסטודנטים/יות לגבי השפעתן של רשתות חברתיות על ההצלחה האקדמית. למשל, ראיונות חצי- מובנים עם סטודנטיות/ם.
בחירה בשיטה כמותית: לבחון את הקשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין ההצלחה האקדמית של סטודנטים/יות. למשל הפצת שאלון לסטודנטים/יות שיבחן תדירות שימוש ברשתות חברתיות והמניעים לשימושן תוך בחינה של ממוצע ציונים, והרגלי למידה וכדומה.
המטרה של בשילוב שתי השיטות:
שימוש בשילוב של כל הממצאים, הן בשיטה איכותנית ובשיטה כמותית, מסייעת להעמיק, לאמת או/ו לשפר את הממצאים שעלו משני השלבים. לדוגמה, אם נתונים איכותיים מראים שסוג מסוים של התקשרות חברתית נתפסת כמועילה, נתונים כמותיים יכולים לעזור לכמת את טווח ההשפעה הנ"ל.
!דעתך חשובה לנו
ניתן ליצור קשר עם מידענ.ית מצוות הספרייה
לפניות בנושאים כלליים
טלפון 08-6461412
yaatz@bgu.ac.il דוא"ל
כתובת למשלוח דואר: ת.ד 653 באר שבע 8410501